کد خبر : ۲۲۰۳۰۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ساعت ۰۳:۵۵

معاون اداره کل ارشاد خوزستان:
جشنواره تئاتر کودک خوزستان در دزفول برگزار شود/ عملکرد موفق هنرمندان تاتر دزفول در ایجاد فضای با نشاط

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: جشنواره تئاتر کودک خوزستان در دزفول برگزار شود و در این زمینه ما نیز با دزفول تعامل خواهیم کرد.

 جشنواره تئاتر کودک خوزستان در دزفول برگزار شود/ عملکرد موفق هنرمندان تاتر دزفول در ایجاد فضای با نشاط

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، ناصر چنانی پیش از ظهر امروز جمعه در همایش بزرگداشت روز جهانی تئاتر در دزفول اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری چنین بزرگداشتی هایی آشنا کردن هنرمندان با تاریخ اسلام و وقایع و تحریفات رخ داده دراین دوره ها برای افزایش آگاهی آنها است.
وی افزود: هنرمندی که می خواهد در عرصه فرهنگ و هنر برنامه ریزی کند اگر می خواهد تولیدات خود را در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی و ارتقای سطح آگاهی جامعه پیش ببرد طبیعتا باید در زمینه اتفاقات رخ داده در تاریخ اسلام و سایر دین ها مطالعه داشته باشد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان یکی از وظایف هنرمند را آگاهی بخشی به جامعه برای دچارنشدن جامعه به خطا در انتخاب برشمرد و گفت: هر چند خوشبختانه با پیشینه بالابلند و تمدنی که ما داریم کمتر در این زمینه دچار مشکل هستیم اما وظیفه داریم که آگاهی رسانی را در حوزه هنر فراموش نکنیم.
چنانی یکی دیگر از وظایف هنرمندان در عرصه تئاتر را بصیرت افزایی عنوان و تصریح کرد: مردم نیازمند فهم بیشتر از مسائل هستند تا بدین ترتیب بیشتر بتوانند به موانع و مشکلات مختلف جامعه کمک کنند که در این زمینه هنرمندان باید در جهت افزایش بصیرت مردم اقدام کنند.
وی با اشاره به لزوم نجات بشریت از جهالت مدرن گفت: این نیز از وظایف هنرمندان است ضمن اینکه از دیگر وظایف هنرمندان به ویژه در تئاتر بالا بردن امید و نشاط و تقویت ارزش های معنوی از جمله احترام و اخلاق در جامعه است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان عنوان کرد: مطابق با بررسی و رصدی که از فعالیت های تئاتر شهرستان دزفول طی یک سال گذشته داشتیم باید گفت که گروه های تئاتر دزفول در زمینه انجام وظایف هنرمندان واقعی واقعا گام های خوب و ارزشمندی برداشته اند و تولیدات بسیار خوب و با محتوا و سرگرم کننده ای به جامعه و مرکز استان خوزستان ارائه داده اند.
چنانی با بیان اینکه در بخش ایجاد یک فضای بانشاط تولیدات ارزشمند و خوبی را از گروه های تاتر دزفول شاهد بوده ایم، افزود: همین موفقیت ها دلیل حضور ما در این مراسم است و امیدواریم که ما در اداره کل ارشاد استان با هنرمندان جوان و پیشکسوت تئاتر دزفول همیشه در کنار هم باشیم تا بتوانیم در رویدادهای مهم تر تولیدات بسیار باکیفیت تر و بهتر به مردم عرضه کنیم.
وی بیان کرد: هنرمندان دزفولی بسیار خوب به شعار «تئاتر برای همه مردم و هنرمند نیز با همه مردم است» عمل کرده اند که امیدوار هستیم هنرمندان سایر شهرستان های خوزستان نیز از هنرمندان دزفولی در این زمینه الگو بگیرند.

برگزاری جشنواره تئاتر کودک در دزفول

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد اسلامی خوزستان در رابطه با درخواست هنرمندان و مسئولان دزفولی مبنی بر برگزاری جشنواره تئاتر خوزستان در دزفول نیز عنوان کرد: در این خصوص در اداره کل ارشاد استان به بحث و جلسه خواهد پرداخت تا رضایت مسئولان برای برگزاری این جشنواره در دزفول جلب شود.
چنانی خبر داد: در تقویم فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد خوزستان برای سال جاری در نظر گرفته ایم که جشنواره تئاتر کودک خوزستان در دزفول برگزار شود که در این زمینه ما نیز به شدت با دزفول تعامل خواهیم کرد.
به گزارش دز ان ان، اجرای تئاتر، اجرای موسیقی زنده، تقدیر از برخی هنرمندان تاتر دزفول و قرائت بیانیه روز جهانی تاتر از سوی پیشکسوت تئاتر دزفول و سخنرانی رئیس اداره فرهنگ ارشاد دزفول از جمله آیتم های مهم این همایش بود.

برچسب ها: ناصر چنانی تاتر جشنواره تئاتر کودک خوزستان اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان